Професійна етика та культура водіння
Містить матеріал уроків для опрацювання
групи 30,31,33,34,Т1,Т22 Виконані завдання надсилати для перевірки на електронну пошту викладача: Стельмах А.А.alenastelmah2023@gmail.com
Підручник: О.М.Виходець, Е.О.Кизилова, З.Ю.Слобяк Культура та етика водіння (підручник)
http://borodianka-mnvk.edukit.kiev.ua/Files/downloads/Kultura%20ta%20etika%20vodinnya.pdf
групи 30,32,33,Т1
Тема 1: Індивідуальні якості водія транспортного засобу та його уміння оцінювати і прогнозувати дорожньо-транспортну ситуацію
Опрацювати п.2 стор.12
Домашнє завдання: відповісти на питання:
- Дайте визначення поняття стилю водіння.
- Які є формальні правила визначення стилю?
- Охарактеризуйте гнучкий і негнучкий стилі як сприйнятливість ситуації водієм.
- Кому притаманна повільна, швидка і обережна манера їзди?
- Поясніть суть необережної і ризикованої їзди.
- Що таке емоційне забарвлення стилю водіння?
Тема 2: Гострота зору. Поле зору. Засліплення
Опрацювати п.3 стор.18
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 3: Підготовленість водія до керування транспортним засобом. Незадовільний стан здоров’я водія і його вплив на керування транспортним засобом
Опрацювати п.18 стор.176
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 4: Етика водія. Основні норми і правила поведінки водія
Опрацювати п.11 стор.102
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 5: Культура обслуговування водієм
Опрацювати п.22 стор.221
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 6: Дотримання правил дорожнього руху як головний елемент етики водія
Опрацювати п.3 стор.18
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 7: Відносини між водіями, пасажирами та пішоходами
Опрацювати п.9 стор.83
Домашнє завдання: відповісти на питання:
- Розкрийте правила дорожнього етикету в системі «водій — водій».
- Поясніть правила дорожнього етикету в системі «водій — пішохід».
- Поясніть правила дорожнього етикету в системі «водій — велосипедист».
4.« Поясніть правила дорожнього етикету в системі «водій — водій мопеда».
- Назвіть стереотипи водіїв.
- Що є основою відносин водіїв?
- Які правила дорожнього етикету під час паркування ви знаєте?
- Перелічіть основні положення дорожнього етикету.
Тема 8: Прояви культури водія у використанні звукових сигналів, методів обгону та утриманні транспортного засобу в належному стані
Опрацювати п.12 стор.111
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 9: Етика пішоходів,велосипедистів та водіїв мопедів
Опрацювати п.19 стор.193, п.20 стор.205
Домашнє завдання: відповісти на питання:
- Які основні вимоги до культури руху велосипедистів і водіїв мопедів?
- З яким психологічними навантаженнями пов’язані поїздки на велосипеді та мопеді?
- Перелічіть чинники коректної їзди.
- У чому полягають переваги й недоліки їзди на велосипедах і мопедах?
- Чим відрізняється дорожня їзда велосипедистів і водіїв мопедів від автомобілістів?
- Яких Правил руху мають додержувати велосипедисти і водії мопедів у складних дорожніх умовах?
- Які порушення техніки безпеки допускають велосипедисти — підлітки?
- Як використовуються велосипеди і мопеди для перевезення вантажів?
Тема 10: Культура керування транспортним засобом у складних погодних умовах
Опрацювати п.13 стор.118
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 11: Культура перевезення вантажів
Опрацювати п.14 стор.149
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 12: Культура відносин між водієм та інспектором ДАІ
Опрацювати п.7 стор.59
Домашнє завдання: письмово відповісти на питання:
- Як сформувати вимогливе ставлення водія до самого себе?
- Яких основних помилок припускаються водії у розмові з інспектором?
- До якої тактики нейтралізації зауважень вдається інспектор?
- За якою схемою має проводити бесіду інспектор?
Тема 13: Взаємодопомога водіїв транспортних засобів
Опрацювати п.23 стор.229
Домашнє завдання: письмово відповісти на питання:
- Водії яких типів потребують допомоги?
- Від кого можна очікувати допомогу?
- Назвіть види взаємодопомоги,
- Які є чинники мотивації надання технічної допомоги?
- Якою має бути поведінка водія, який потребує допомоги?
- Що спричинює переживання водія несправного автомобіля? Як його мінімізувати?
Тема 14: Охорона довколишнього середовища
Опрацювати п.26 стор.260
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 15: Професійний портрет водія високої культури
Опрацювати п.25 стор.254
Домашнє завдання: скласти конспект
Тема 16: Помилки водія
Опрацювати п.24 стор.242
Домашнє завдання: письмово відповісти на питання:
- Які причини хворобливих емоцій, що виникають у водія під час руху автомобіля?
- Як швидкість руху впливає на емоційність водія?
- Як зберегти самовладання в складній дорожній ситуації?
- Як уникнути взаємних докорів у разі дорожньо-транспортної пригоди?
- Що найбільше турбує водія під час їзди?